środa, 9 lipca 2014

In-Vitro

Tak jak obiecałam,zaczynam pisać na konkretne tematy. Dzisiejszy post będzie o In-vitro. Napiszę między innymi o :
1. Co to jest in-vitro?
2. Za i przeciw(czyli ankieta zrobiona przeze mnie na internecie)
3.Własne zdanie :)


Zaczynamy od punktu 1. Informacje brałam ze str.http://www.invitro-24.pl/invitro.php.
  •  Metoda zapłodnienia polegająca na doprowadzeniu do połączenia komórki jajowej i plemnika w warunkach laboratoryjnych, poza żeńskim układem rozrodczym. Zaliczana do technik rozrodu wspomaganego medycznie. Czasami leczy niepłodność. W USA blisko 100% wspomaganych rozrodów dokonuje się przy użyciu in vitro.


Punkt 2.

Zadałam pytanie na "Zadane.pl" Oto różne odpowiedzi,różnych ludzi. 



***********
jest tyle niekochanych dzieci w domach dziecka, że nie widzę sensu w "produkcji" innych. nawet jeśli nie będę mogła zajść w ciążę, to nie zdecyduję się na in vitro. wolałabym adopcję.
w in vitro "produkuje" się kilka embrionów, tylko jeden implantuje w macicy, a pozostałe uśmierca się. moim zdaniem to nieetyczne.

***************
na szczęście jestem ateistką i nie mam nic przeciwko in vitro
jeśli kobieta chce mieć dziecko i jest możliwość by je samodzielnie "urodziła" to czemu jej tego zabraniają? wtedy i ona i potomek będą szczęśliwi, co to ma być, czemu księża wypowiadają się na temat rodzenia skoro ten temat zupełnie ich nie dotyczy, po co się pchają w naturę kobiecą, co to ma być, czy wszystkie kobiety muszą tylko zadowalać księży?
żyjemy w XXI wieku a nie XVI teraz nauka poszła do przodu, a my co mamy iść do tyłu?
powinniśmy się cieszyć, że możemy doczekać się własnego potomka a nie urządzać manifestacje
nie mam nic przeciwko adoptowanym dzieciom, wręcz przeciwnie, ale jeśli kobieta nie pokocha obcego dziecka to co? ma to ozn. że w ogóle nie może mieć swojego dziecka?
sama zostałam poczęta metodą in vitro i nie narzekam, teraz pewnie ludzie do mnie zaczną pisać, że nie jestem człowiekiem, a prosze bardzo, piszcie, ale ja nie będę popierała zdania kogoś kto nigdy nie będzie miał dzieci i którzy nie mają pojęcia co się dzieje w rodzinie (księża)

****************

Jestem za aborcją, jestem za in vitro, kiedyś byłam przeciw ale teraz zrozumiałam, że in vitro jeżeli kobiecie nie udaje się zajść w ciążę normalnie, to jedyne rozwiązanie na dzieci "z krwi i kości". Poza tym nie każdy potrafilby pokochać dziecko nieswoje, np z Domu Dziecka. Ja np. nie, nawet jakbym je znała od urodzenia. To nie byłoby moje dziecko biologiczne, te z in -vitro - owszem, plemniki mojego partnera, i moje komórki jajowe = moje dziecko.
A stanowisko kościoła mam w tej kwestii gdzieś.

Punkt 3.

Nareszcie doszłam do części w której sama mogę wyrazić swoje zdanie.In-vitro-Stanowisko to bywa różnie uzasadniane, najczęściej spotkać się można z argumentem, że życie człowieka zaczyna się w chwili poczęcia, zatem zabicie choćby kilkudniowego zarodka jest równoważne z morderstwem.Osobiście jestem ZA (i to z paroma wykrzyknikami) tą metodą. Nie widzę w niej nic złego.Wszystko ma swoje dobre i złe strony. Może i jest to w pewien sposób brutalne, ale z drugiej strony, gdy kobieta nie może zajść w ciążę, a bardzo pragnie dziecka, to czy nie można jej w tym pomóc? Czy nie można dać jej szansy na macierzyństwo? Oczywiście wyjściem alternatywnym jest adopcja, ale nie każdego człowieka stać na to, by pokochać tak naprawdę obce nam dziecko.Ono zawsze w jakimś stopniu pozostanie obce, i nie da się tego uniknąć. Nie wszyscy potrafią zdobyć się na taki krok.  Bliska mi osoba(nie wiem czy chcę bym ją ujawniła) urodziła wspaniałego ślicznego chłopczyka,któremu nic nie brakuje poprzez in-vitro.. Wiem jak bardzo razem ze swoim mężem go pragnęła i wiem ile czasu,stresu ich to kosztowało,nie mówiąc już o pieniądząch które tez odgrywają tu dużą role,jednak im zależało tylko na tej małej istotce która teraz będzię kończyć pół roczku . KOCHAANY ! <3 


A jakie jest wasze zdanie na ten temat? Piszcie w komentarzach. Każdy ma prawo wyrazić własne zdanie :)

1 komentarz:

Miło mi jeśli do nas zaglądasz...a jeszcze bardziej gdy Ci się podoba.
Dziękujemy za każdy komentarz. Pozdrawiam :)